Skip to Content

Vidinė svetainės SEO optimizacija - išsamus SEO gidas

Norint pasiekti pirmą google paieškos puslapį Lietuvoje, pagrinde užtenka atlikti vidinę svetainės SEO optimizaciją (kol kas?). Taigi pateiksiu pagrindinius vidinės svetainės SEO optimizacijos principus.

Kiekvienas puslapis su gera vidine SEO optimizacija turi turėti:

  1. Title meta tag - tai pirmasis svetainės "pardavimo elementas".
  2. Meta description tag - tai antrasis svetainės "pardavimo elementas".
  3. Pagrindinius raktažodžius keywords meta tag'e.
  4. Robots meta tag.
  5. H1 antraštę (H1 header) - tai trečiasis svetainės "pardavimo elementas".
  6. Raktažodžius svetainės navigacijoje.
  7. Raktažodžius paveiksliukų/nuotraukų ALT atribute.
  8. Kiek įmanoma daugiau susijusio turinio puslapyje (su protu!).
  9. Paryškintus raktažodžius (kur turi prasmės ir kur tai aktualu).
  10. Raktažodžius išorinių ir vidinių nuorodų tekste/pavadinime (anchor text).
  11. Raktažodžius puslapių URL.

Dabar plačiau apie kiekvieną iš punktų ir jų reikšmę vidinėje SEO optimizacijoje.

Title meta tag

Dauguma jau supranta, kad norint pagerinti vidinę SEO optimizaciją į title tag reikia sudėti pagrindinius raktažodžius pagal kuriuos nori, kad puslapis reitinguotųsi. Kai kurie SEO "specialistai" pataria sukišti kuo daugiau tų pačių raktažodžių į title tag, bet aš nesu tokio sprendimo šalininkas. Visų pirma, tai atrodo šiek tiek kaip SPAM'as. O antra, title tag turi ribotą simbolių kiekį ir jį reiktų išnaudoti kaip įmanoma protingiau.

Google skiria apie 65 simbolius savo paieškos rezultatuose kiekvienos svetainės pavadinimui (title tag). Tai apie 9-12 žodžių skirtų parašyti "parduodantį" svetainės pavadinimą. Ir jeigu jūs norite juos skirti "keyword stuffing" - prašau, bet aš geriau antraštę panaudosiu pritraukti realius lankytojus, o ne paieškų robotus.

Meta Description tag

Geras puslapio aprašymas (meta description) turi būti susijęs su optimizuojamais raktažodžiais tam puslapiui. Kaip ir puslapio antraštė, puslapio aprašymas netenka prasmės lankytojui užėjus į svetainę. Todėl meta description pagrindinis tikslas yra sudominti potencialų lankytoją ir įtikinti jį, kad informacija, kurios jis ieško yra būtent šiame puslapyje. Tik nereikia persistengti parduodant. Aprašymas turėtų atrodyti kiek galima natūraliau. Galbūt lankytojas ir nori ką nors nusipirkti, bet pačios paieškos naudojimas reiškia, kad jis ieško informacijos prieš išsiskiriant su savo pinigais :)

Taigi pateikite puslapio aprašymą kiek galima patraukliau. Informuokite lankytojus, kas jų laukia. Ir būtinai nurodykite paieškos sistemoms rodyti puslapio aprašymą kaip įmanoma dažniau (žr. punktą apie "robots" meta tag). Skaičiuojantiems simbolius - meta description tag neturėtų viršyti 155 simbolių.

Keywords meta tag

Keywords meta tag jau nebeturi tokios reikšmės kaip turėjo anksčiau (ačiū black hat SEO), bet rankos nenukris, jei juos įrašysite :) Be google yra ir kitų paieškos sistemų, kurios vis dar vertina keywords meta tag (yahoo, bing). O be to, jeigu planuojate į tą puslapį nukreipinėti lankytojus iš google reklamos, tai google robotai praskanuoja ir keywords meta tag.

Kai kurie žmonės vis dar spamina keywords meta tag, bet tai tik laiko švaistymas. Nebent yra įrašomos konkrečios paieškos frazės, kurios iš tikrųjų yra ieškomos. Patartina į keywords meta tag įrašyti tik pagrindinius raktažodžius ir jų atitikmenis su klaidomis (misspellings).

Kaip žinia, vienas iš būdų sužinoti, į kokius raktažodžius taikosi konkurentai yra pažiūrėti jų keywords meta tags. Todėl kai kurie SEO specialistai naudoja keywords meta tag konkurentų klaidinimui. Galbūt super duper konkurencinėje aplinkoje ir yra naudinga palikti konkurentus spėlioti į kokius raktažodžius orientuojiesi, bet po gilesnės analizės vistiek galima nuspėti tuo raktažodžius, o ir Lietuvoje dar niekas nenaudoja tokių triukų vidinės SEO optimizacijos analizei. Taigi neverta visko komplikuoti.

Robots meta tag

Dauguma SEO specialistų netiki, kad leidimų nustatymas robots meta tag'e kaip nors padės vidinei SEO optimizacijai. Tai reiškia, kad jie nesivargina naudoti žymių "index, follow, archive". O aš manau, kad tai svarbu. Jeigu jau google robotai kreipia dėmesį į šias žymes, tai reiktų jiems ir pateikti pageidaujamą informaciją. Bent jau žymes "noydir, noodp" būtina naudoti. Jos nurodo google or yahoo robotams nenaudoti katalogų (yahoo ir dmoz) aprašymų, kai pateikia rezultatus apie jūsų puslapį paieškos rezultatuose. Parodykite paieškos sistemoms, kad jums yra svarbus meta description tag. Jeigu nesvarbus jums, kodėl turėtų būti svarbus google ar yahoo?

Gaila, kad nėra robots meta tag žymės, kuri sakytų "visuomet naudok meta description"...

H1 header

H1 header antraštė labai svarbi vidinei SEO optimizacijai, nes google robotai H1 antraštę supranta kaip paryškintą ir PADIDINTĄ tekstą, t.y. abiejų kombinaciją. O kaip žinia, google robotai kreipia daugiau dėmesio į kaip nors išsiskiriančius puslapio elementus - jei tai svarbu lankytojui, reiškias svarbu ir robotams. Taip pat H1 antraščių hierarhijoje užima pirmą vietą. Jeigu robotams imponuoja išskirtinumas, hierarchija irgi turėtų turėti nemažai įtakos.

Raktažodžiai svetainės navigacijoje

"Pradžia", "Titulinis", "Home" ir pan vis dar išlieka labiausiai optimizuotais raktažodžiais internete, kadangi dauguma svetainių administratorių šiais žodžiais nukreipia į savo svetainės titulinį puslapį. Žodis "pradzia" turi 18 milijonų rezultatų google.lt, "titulinis" - 6.5 milijonų. Galima nukreipti į ne tik SEO ar ne tik SEO Titulinis, bet nukreipdamas tik į Pradžia iš principo nepasakai nieko, kur tavo nuoroda veda.

Vidinių nuorodų pavadinimai (anchor text) yra naudingi ne tik paieškos sistemų robotams. Jie naudingi ir vartotojams. Išsamus ir informatyvus nuorodų tekstas padeda ne tik vidinei SEO optimizacijai, bet ir palengvina ir supaprastina navigaciją vartotojams. Kiek kartų teko užvesti pelę ant "daugiau informacijos čia" ar "spauskite čia"? O ar ne geriau, jei tai būtų išsamesnis aprašymas?

"ALT=" atributas

Kiekvienas SEO konsultantas jau turėtų žinoti, koks naudingas vidinei SEO optimizacijai yra tekstas "ALT=" atribute. Nežinantiems, kas yra ALT atributas, tai alternatyvus tekstas naudojamas paveiksliukų aprašymui. Naudinga, kai paveiksliukas nėra atvaizduojamas naršyklėje dėl kokių nors priežasčių. Kadangi paieškos sistemų robotai paveiksliukų "nuskaityti" negali, šis tekstas jiems labai padeda suprasti apie ką tam tikras paveiksliukas yra.

Kai kurie svetainių administratoriai naudoja paveiksliukus kaip nuorodas (tiek vidines, tiek išorines). Tokiu atveju ALT tekstas veikia kaip nuorodos pavadinimas (anchor text). Patartina, kad paveiksliukas ir paveiksliuko aprašymas būtų susiję ir atitiktų puslapio temą, nes niekada nežinai, kada tavo puslapį peržiūrės ne google robotas, o žmogus. Tuomet piktnaudžiavimas raktažodžiais bus skaudžiai baudžiamas...

Su raktažodžiais susijęs puslapio turinys

Pasikartojimas yra labai svarbus vidinei SEO optimizacijai. Ne veltui net lietuvių liaudies patarlė sako - "Kartojimas - mokslų motina". Tik nereikia persistengti.

Niekur nėra nustatyta, kiek puslapis turi turėti žodžių. Tai gali būti 100 žodžių, gali būti ir 10'000 žodžių. Jei tai 10'000 žodžių aš visuomet stengiuosi, kad mano optimizuojami raktažodžiai pasikartotų kaip galima dažniau. Nors lietuvių kalbos mokytoja palaikytų tai stiliaus klaida, bet vidiniam SEO optimizavimui tai neįkainojama. Tik kaip sakiau - viskas su protu!. Jei sukursite puslapį, kuris atrodys kaip SPAM'as, yra daug šansų, kad kas nors jį ir palaikys SPAM'u.

Raktažodžių paryškinimas

Ar naudojate punktus (bullet point) savo tekstuose? Ar išskaidote turinį, kad jis būtų lengviau skanuojamas? Visa tai naudojama vartotojų patogumui, bet kai paieškos robotai analizuoja jūsų turinį jie irgi pastebi, kurios vietos yra paryškintos/pabrėžtos. Raktažodžių paryškinimas gali būti lyginamas su pinigais. Jūs gaunate 1 Lt puslapio žodžiams paryškinti. 5 centų žodis pabrėžiamas mažiau nei 50 centų žodis. Kiekvienąkart paryškindamas žodį ar išsireiškimą mes nuimame tam tikrą "vertę" nuo kitų paryškintų raktažodžių ar frazių.

Čia ir prasideda vidinės SEO optimizacijos menas - nesistengti suoptimizuoti per daug raktažodžių viename puslapyje. Sukurkite kitą puslapį ir ten paryškinkite kitus raktažodžius...

Anchor text - nuorodų pavadinimai

Kaip jau minėjau, google robotai naudoja tekstą esantį nuorodos anchor text kaip indikatorių apie ką bus tas kitas puslapis. Vidinei navigacijai tai būtina. Nukreipkite google robotus reikiama linkme ir patarkite apie ką jūsų kitas puslapis. Kitaip sakant parodykite google pagal kokius raktažodžius jūs norėtumėte, kad tas puslapis atsirastų paieškos rezultatuose. Tai vidinio SEO optimizavimo pagrindai!

Su išorinėmis nuorodomis elkitės taip pat. Nors daugelis SEO piestu stojasi prieš pasiūlymus nukreipti į kieno nors puslapį su anchor text, bet pažiūrėkite iš kitos pusės. Jei puslapyje bus viena susijusi nuoroda su anchor text, tai tas kitas puslapis turėtų reitinguotis aukščiau už jūsiškį (jei visi kiti parametrai vienodi); bet jeigu jūs pateiksite 10 susijusių nuorodų su anchor text, jūsiškis puslapis turėtų reitinguotis aukščiau už likusius 10 (jei visi kiti parametrai vienodi). Kodėl? Nes jūsų puslapis tampa vertingu šaltiniu (ir panaudoja susijusį raktažodį 10 kartų).

Perfrazuojant įžymų posakį - "Kartojimas, kartojimas ir dar kartą kartojimas". Jei naudojame nuorodų pavadinimus vidinei navigacijai, kodėl neturėtume jų naudoti išorinėms nuorodoms? Juk pateikti nuorodą yra žymiai lengviau, nei ją gauti...

Raktažodžiai URL

Taip, raktažodžiai svetainės pavadinime yra svarbu, bet labiau kaip prekinis ženklas. Pagrindinė svetainių SEO optimizavimo taisyklė - neįmanoma suoptimizuoti vieno puslapio įvairiems raktažodžiams. Taip ir su svetainės pavadinimu, negali-sukurti-svetainės-kurios-pavadinimas-tiktų-visiems-pagrindiniams-raktažodžiams.lt. Raktažodžiai puslapio pavadinime visai kas kita - kiekvienam optimizuojamam raktažodžiui gali sukurti po naują puslapį ir tuomet raktažodžiai puslapio URL labai padeda svetainės vidinei SEO optimizacijai.

Tik vėlgi - nepersistenkite ir nekurkite puslapių pavadinimų, kurie yra raktažodžių kratinys (arba kitaip spamas). Tiesiog pasistenkite naudoti tuos pačius raktažodžius turinyje, paveiksliuko ALT atribute, paveiksliuko pavadinime, vidinėse ir išorinėse nuorodose ir t.t.

Beja, kurdami puslapių pavadinimus naudokite minuso ženklą ( - ) kaip skirtuką. Taip, google jau atskiria ir apatinį brūkšnį ( _ ) kaip skirtuką, bet "minusas" lengviau atpažįstamas ir atsimenamas. Ir tikrai stenkitės nesudurti žodžių puslapių pavadinimuose (pvz., VidineOptimizacija.htm). Svetainių pavadinimuose - taip, puslapių pavadinimuose - NE. Kam apsunkinti google robotų darbą?

Svetainių vidinė SEO optimizacija apibendrinant

Kad ir esate nusistatę prieš paieškos sistemas, svetainės SEO optimizacija reikalinga patogesniam jūsų turinio pateikimui lankytojams. Jūs norite, kad lankytojai apsilankytų ten kur jūs nukreipiate; jūs norite, kad lankytojai įvertintų jūsų pastangas; jūs norite, kad lankytojai sugrįžtų ir rekomenduotų jūsų svetainę draugams - taigi vidinė svetainės SEO optimizacija tampa lemiamu faktoriumi.

Paieškos sistemos irgi vertina jūsų pastangas padėti realiems žmonėms, todėl gerai suoptimizuota svetainė kyla google reitinguose. Dauguma SEO vis dar didžiausią dėmesį skiria išorinei SEO optimizacijai, bet reikėtų pabrėžti, kad vidinė svetainės SEO optimizacija veikia daug geriau nei įsivaizduojame...



blog | about seo